Ik ben
- Certified Customer eXperience Professional (CCXP) sinds 2016
- Wereldwijd één van de tien Recognized Training Partners (RTP) van de CXPA (2017) en dus gecertificeerd om CX-professionals op te leiden voor hun CCXP. Inmiddels heb ik al honderden professionals opgeleid via onze CX Masterclass.
- Certified Speaking Professional (CSP) en daarmee de eerste vrouwelijke Nederlandse spreker met deze certificering (2020)
- Co-auteur van het boek De CX Travel Guide – een avontuurlijk boek om aan de slag te gaan met Customer Experience, geschreven met Evelien van Damme en Karolien van der Ouderaa (2020)
- Master of Business Administration (MBA) waarin ik mijn dissertatie schreef over Employee Engagement en afstudeerde met een A (2009)
- Guest lecturer Customer Experience op Nyenrode University sinds 2015
Als CX professional
- Is het mijn missie om de wereld mooier te maken voor klanten en medewerkers
- Geloof ik in het activeren van mensen door een pragmatische aanpak; niet voor niets is mijn motto ‘Making Customer Experience Work’
- Geef ik wereldwijd keynotes over Customer Experience
- Geef ik Customer Experience Masterclasses op basis van open inschrijving en incompany, zowel live als virtueel
- Begeleid ik CX leaders om nog beter te worden in hun vak én om de leider te worden die zij willen zijn
- Blijf ik trainingen en masterclasses ontwikkelen om zoveel mogelijk organisaties en medewerkers te helpen CX werkend te krijgen
- Inspireer ik met berichten, blogs en vlogs zoveel mogelijk mensen om CX binnen hun organisatie een belangrijke(re) plaats en een flinke boost te geven
CX binnen mijn onderneming
Het is niet het huis van de schilder dat nodig eens geschilderd moet worden. Zo werkt dat niet bij ons. We passen CX echt toe. Dat doen we op basis van onze vier klantbeloftes en mijn missie en visie.
CX binnen mijn onderneming
Het is niet het huis van de schilder dat nodig eens geschilderd moet worden. Zo werkt dat niet bij ons. We passen CX echt toe. Dat doen we op basis van onze vier klantbeloftes en mijn missie en visie.
Ik ben toegankelijk, altijd met een praktische aanpak. We zullen veel plezier hebben samen, maar weet wel dat ik bloedserieus ben als het om CX gaat. Ik kom altijd om je iets te leren. En ik praat je dus niet naar de mond.
Ik ben toegankelijk, altijd met een praktische aanpak. We zullen veel plezier hebben samen, maar weet wel dat ik bloedserieus ben als het om CX gaat. Ik kom altijd om je iets te leren. En ik praat je dus niet naar de mond.
Wat mij typeert…
Blauwe jurk
Bij vrijwel iedere zakelijke opdracht draag ik een blauwe jurk. Mijn personal branding inderdaad, want inmiddels sta ik te boek als ‘de spreker in de blauwe jurk’. Maar het ontstond ooit uit nood: vlak voor mijn eerste professionele keynote liep ik zweepslag op. Ik kon amper lopen. Bij een blauwe jurk vielen de lelijke blauwe krukken waarmee ik het podium op moest het minste op. En zo is het gekomen en is het zelfs mijn merk geworden.
Eiland
Geboren en getogen op het eiland Texel. Als inwoner van Texel heb je je mede-eilanders en je hebt de mensen van de overkant. Als kind wilde ik altijd naar de overkant, naar de ándere kant. Er bestaat geen ‘andere kant’, maar het typeert mij wel. Ik ben continu in beweging en doe alles uitermate praktisch. Altijd bezig om naar de overkant te komen. Die ‘overkant’ staat nu voor avontuur in CX-management. Dat is wat ik wil beleven en waar ik wil zijn. Ik woon trouwens ook al een tijd aan de overkant: in de gezellige stad Utrecht om precies te zijn.
Samenwerken
Ik ben bij opdrachten kritisch waar ik ja tegen zeg. Maar áls ik ja zeg, vind ik het belangrijk dat het ook fijn samenwerken is met mij. Ik ben toegankelijk, altijd met een praktische aanpak. We zullen veel plezier hebben samen, maar weet wel dat ik bloedserieus ben als het om CX gaat. Ik kom altijd om je iets te leren. En ik praat je dus niet naar de mond.
Activist
Tijdens mijn corporate carrière kwam ik op voor vrouwen. Ik was mede oprichter van Women In Financial Services, en als ik onrecht zag over bijvoorbeeld de salariskloof tussen mannen en vrouwen; ging ik de barricades op. Tall woman, little bold and a loud voice. Dat activisme heeft nooit echt geholpen op de korte termijn; ik ging namelijk voor duurzame verandering op de lange termijn. Maar dat activisme laat ik nu zien voor medewerkers en klanten. Voor hen maak ik de wereld graag een beetje mooier. Ik geef mijn mening over wat ik ervaar en zie. En daar sta ik echt voor op. Binnen Customer Experience is er áltijd werk aan de winkel.
Nienke in de pers
Dé CX Professional bestaat niet
Interview met Buro Improof, 12 mei 2023
CX is a pilgrimage
Recensie door Ziptone, 1 september 2022
Op pelgrimstocht naar een klantgerichte organisatie
Interview met CustomerFirst, 17 november 2021