Een intensief, strategisch CX Leiderschapsprogramma van 8 maanden voor de CX-leider van nu.
Focus op Customer Experience Management
Jouw organisatie vraagt veel van je. Dat vraagt vooral om steviger en strategischer CX leiderschap. Om echt resultaat te boeken EN te laten zien. Maar hoe doe je dat?
- Hoe laat je je successen zien?
- Hoe groei je naar een echte CX-autoriteit?
- Hoe geef je leiding aan de klantgerichte transformatie?
- Hoe laat je anderen begrijpen en voelen dat klantgerichtheid nu belangrijk is?
- Hoe beïnvloed je vanuit een strategisch perspectief?
- Welke methodes gebruik je om leiders en collega’s mee te nemen?
- Welke keuzes op CX-vlak kun je nú het beste maken?
- Hoe ga je van CX denken naar doen en boek je resultaat?
In de waan van de dag, is het soms lastig focussen op wat je eigenlijk zou moeten doen: focus op Customer Experience Management vanuit jouw rol als CX-expert. Maar in de waan van de dag, wil iedereen iets van je en voor je het weet houd je je voornamelijk bezig met randzaken. Zo raak je steeds verder van je eigen doelen af en verlies je positie.
Hoe bereik jij als CX-leider – ongeacht of je in een commerciële of niet-commerciële organisatie werkt – het beste resultaat? Door aan jouw CX-transformatie te werken.
Focus op Customer Experience Management EN CX leiderschap
Er is zoveel te verbeteren qua klantbeleving. Waar begin je, als het gaat om de zes assen van het CX Framework? Waar leg je focus in het hier en nu en waar in de toekomst? Dit vraagt om strategisch CX-leiderschap, visie en engagement van collega’s in de organisatie. Dat is precies waar de CX Leadership Masterminds voor is. To Spice Up Your CX Leadership! Een intensief 8-maanden leiderschapsprogramma, speciaal voor de CX-manager en professional van nu.
CX Leadership Masterminds
Nienke Bloem leert jou en een exclusieve groep vakgenoten hoe je jouw CX-leiderschapspositie beter kunt pakken en uitbouwen. Om vanuit kracht aan te schuiven aan de strategische tafel, een heldere visie te verwoorden en met een driejaren transformatieplan koers uit te zetten. Vanuit jouw autoriteit en met invloed daadwerkelijk CX-resultaat boeken. Klinkt geweldig toch?
We gaan van theorie naar de praktijk. Zet de volgende stap in je CX-leiderschap en -expertise. En laat de beste je daarbij helpen!
Making Customer Experience Work
Ik heb de ‘stars and the scars’ als het gaat om Customer Experience, met uitstekende resultaten in verschillende organisaties, in zowel strategische als tactische rollen. Niet voor niets is mijn motto: Making Customer Experience Work. Ik help jou je bedrijfsresultaten te verbeteren door inzet van Customer Experience Management. Kortom: “Ik adem net als jij CX!”
De 3 bouwblokken van het programma:
1. Zeven CX-leiderschapssessies – groep
Tijdens zeven intensieve sessies (vijf online, een live dag en halve live dag Grande Finale) verdiep je je in de essentiële elementen van strategisch CX-leiderschap. Voor elke sessie krijg je een huiswerkopdracht.
CX Story inclusief strategie:
Je creëert en presenteert een krachtige CX-story. Hiermee geef je duidelijkheid aan het waarom en hoe van de klantgerichte transformatie en zet je mensen in jouw organisatie aan tot actie: het CX Ripple Effect.
Invloed en Impact:
Je leert hoe je diverse beïnvloedingsstijlen toepast voor draagvlak op alle niveaus van de organisatie. Met een strategische focus op senior leiderschap. Hierbij gebruiken we Harvard Business School modellen.
Betrokkenheid van stakeholders:
Je ontwikkelt strategische stakeholdermaps waarin je belangrijke stakeholders identificeert. Je komt tot slimme strategieën voor echte engagement en het behalen van je doelen.
Transformation map:
Je bouwt een CX Transformation map voor de komende drie jaar. Waarin je CX-initiatieven prioriteert, resultaten afstemt en duidelijke routes naar succes uitzet. Dit garandeert focus en meetbaar resultaat.
2. Accountability partners – in duo’s
Gedurende het programma word je gekoppeld aan een accountability partner. Voor continuïteit qua actie en reflectie. Door inzichten en uitdagingen te delen, bevorderen deze partnerschappen een dieper leerproces en stimuleren ze de praktische toepassing van de leiderschapsvaardigheden die tijdens de sessies zijn ontwikkeld.
3. Exclusieve CX Leadership Mentoring – 1-op-1
Je krijgt drie gepersonaliseerde 1:1 CX Leadership Mentoring sessies, afgestemd op jouw eigen specifieke doelen en uitdagingen. Deze sessies bieden je de gelegenheid om dieper in te gaan op persoonlijke leiderschapsontwikkeling en CX-strategieën, zodat je echt meer resultaat behaald.
En ja, je gaat uit je comfortzone.
Wat levert de CX Leadership Masterminds jou op?
Het programma is opgebouwd uit twee thema’s
1. Customer Experience Leadership
Jij als leider
Stevigere leiderspositie
Welke skills moet jij verder uitbouwen om een echt stevige CX-leider te worden? Je groeit met meer zelfvertrouwen richting CX-autoriteit.
Strategisch beïnvloeden
Hoe lopen de hazen binnen jouw organisatie? Wie heb je nodig qua leiders? Je leert strategischer beïnvloeden en krijgt mensen in actie.
Meer plezier en tijd
Als je weet waaraan je moet werken en je ziet dat je stappen zet, ervaar je (weer) echt plezier in je rol als CX-leider. En door te focussen doe je meer in minder tijd!
Erken je impact
Ben je je bewust van de strategische stappen die je zet? Zie je hoe jouw bijdrage de organisatie vooruithelpt? Evalueer je successen en erken de waarde die je creëert. Wees trots!
2. Customer Experience Management
CX voor jouw organisatie
CX Resultaat
Wanneer is CX geslaagd? Dat weet je als je CX-doelen hebt, gerelateerd aan die van je organisatie. Met zowel indirecte als directe klantimpact. Jij maakt jouw CX meetbaar!
CX Strategie en Story
Je maakt jouw CX verandernarratief met de CX Story Blueprint. Dit geeft richting en duidelijkheid, enthousiasmeert en zorgt dat mensen in actie komen. Hiervoor heb je dus GEEN consultants meer nodig!
Engagement
Hoe zorg je ervoor dat iedereen het belang van CX ziet? Nienke laat je zien hoe je CX zichtbaar maakt en mensen betrekt, van strategie tot operatie. Zo ziet iedereen het belang van CX en gaat DOEN.
Transformation Map
Je ontwikkelt een CX roadmap voor de komende drie jaar. Hierin verwerk je gelaagdheid en brengt focus aan. Hiermee geef je duidelijkheid en richting en bent helemaal klaar richting 2028.
Waarom Nienke?
“Ze noemen mij ook wel de CX-goeroe. Ik ben niet alleen wereldwijd spreker, maar ook een thought leader en CX-docent. Ik ben een van de tien Resource and Training Partners van de CXPA wereldwijd die anderen mag opleiden en ik ben freelance docent aan Nyenrode University.”
Waarom Nienke?
“Ze noemen mij ook wel de CX-goeroe. Ik ben niet alleen wereldwijd spreker, maar ook een thought leader en CX-docent. Ik ben een van de tien Resource and Training Partners van de CXPA wereldwijd die anderen mag opleiden en ik ben freelance docent aan Nyenrode University.”
Voor wie is dit niet?
Voor CX Consultants. Maar ook niet voor mensen die liever in de comfortzone blijven en voor CX-leiders die het zo wel prima vinden. Twijfel je? Meld je gewoon aan voor een intakegesprek en ontdek het!
Voor wie is dit wel?
Deze CX Leadership Masterminds is voor CX-leiders: mensen met een duidelijke CX-rol in een organisatie (één CX-professional per organisatie).
Over Nienke Bloem
“Mijn CX Masterclasses en workshops helpen CX-managers en CX-teams op weg naar klantgerichtheid. Als mede-oprichter van de CX Game breng ik ook plezier in CX blended learning. Mijn hart gaat sneller kloppen als ik anderen in hun CX-rol kan laten excelleren.”
Over Nienke Bloem
“Mijn CX Masterclasses en workshops helpen CX-managers en CX-teams op weg naar klantgerichtheid. Als mede-oprichter van de CX Game breng ik ook plezier in CX blended learning. Mijn hart gaat sneller kloppen als ik anderen in hun CX-rol kan laten excelleren.”
Hoe ziet de CX Leadership Masterminds eruit?
Exclusieve groep deelnemers
We ontmoeten elkaar als groep tijdens vijf online en twee live sessies. Daarnaast krijg je als extra twee sessies 1-op-1 CX Mentoring van mij persoonlijk.
Leer van je CX-vakgenoten
We houden elkaar accountable en dagen elkaar uit om stappen te nemen. We maken helder waaraan je moet werken om jouw CX-leiderschap te pakken. Je krijgt voorbereidingsopdrachten en doorlopend flinke doses inspiratie en energie. Reken maar dat je niet alleen van Nienke, maar ook van je CX-peers veel gaat leren!
Van denken naar doen
Je hebt ideeën en theoretische kennis genoeg. Maar wat ga je nu daadwerkelijk doen en hoe neem je een meer strategische positie in?
Welke methodieken pas je toe?
Hoe lever je resultaat? Nienke daagt je uit om te experimenteren en uit je comfortzone te komen. Spice up your leadership!
Je hebt meer in je dan je tot nu toe laat zien. Wedden?
Jouw investering
Jouw investering voor deze CX Leadership Masterminds bedraagt allereerst een gezonde hoeveelheid enthousiasme. Je hebt de drive om de beste te worden in je vak. In euro’s bedraagt je investering € 5.560. Als je snel beslist en je aanmeldt vóór 1 mei 2025, betaal je het early bird tarief van slechts € 4.800. Alle genoemde bedragen zijn exclusief 21% btw. Voor deelnemers via Springest geldt het tarief van € 5.560.
Wil je meer weten over de volgende editie van de CX Leadership Masterminds? Maak dan een afspraak. Mail dan en Nienke neemt contact met je op.
De trainingsdata in 2025 zijn:
Sessie 1 – 13 mei – online van 14.00 tot 16.30 uur
Sessie 2 – 3 juni – online van 14.00 tot 16.30 uur
Sessie 3 – 1 juli – LIVE van 9.00 tot 17.00 uur
Sessie 4 – 2 september – online van 14.00 tot 16.30 uur
Sessie 5 – 7 oktober – online van 14.00 tot 16.30 uur
Sessie 6 – 11 november – online van 14.00 tot 16.30 uur
Sessie 7 – 9 december – LIVE Grande Finale van 12.00 tot 17.00 uur
Extra! Voor de early birds is er op 8 april een Warm Up sessie van 15.30 tot 16.30 uur.
Vragen over de CX Leadership Masterminds? Neem contact op
Nienke helpt je graag verder
Met meer dan 25 jaar ervaring in de corporate wereld ben ik dé persoon om jou verder te helpen in Customer Experience!”
Nienke helpt je graag verder
Je leert van mij en je CX-peers en we houden elkaar accountable: je gaat dus écht aan de slag, geen smoesjes. Na deze CX Leadership Masterminds ben je een stevige leider, voel je je trots op wat je hebt neergezet en wéét je dat jij verschil hebt gemaakt (en zult blijven maken) als CX-leider.
Masterminds, wat zijn dat precies?
Goeie vraag. Een Mastermind is een denktank waarbij vakgenoten de koppen bij elkaar steken om er gezamenlijk wijzer uit te komen. De kracht van zo’n groep is dat je elkaar verder helpt: waar de een met een vraag stoeit, weet een ander het antwoord. Masterminds in deze context staat voor CX-professionals met genoeg kennis en ervaring die én hun vakgenoten iets kunnen leren, maar die vooral nóg beter willen worden in hun vak. Die de theorie in praktijk willen brengen en echt CX-leiderschap willen laten zien. Dat is ook best spannend, daarom help ik je daarbij, net als jouw fellow Masterminds.
Is € 5.560 niet heel veel voor een online programma?
Sowieso kun je er € 4.800 van maken, als je je vóór 1 mei 2025 aanmeldt. Maar los daarvan: je doet mee met vijf intensieve online sessies van ruim 2 uur, twee live sessies(een van een dag en een van een middag), je krijgt concrete opdrachten, voelt accountability, je gaat er daarna mee aan de slag in de praktijk, je wordt 1-op-1 gecoacht door mij in twee online sessies van drie kwartier én je leert van je CX-vakgenoten. Los van wat je leert, pas je al je theoretische kennis nu ook daadwerkelijk toe inn de praktijk. Met een aantal fellow Maserminds die een half jaar lang met je meekijken en waardevolle tips voor je hebben. Inderdaad, eigenlijk is dit bedrag te laag ;-).
Maar ben ik wel geschikt als teamlid van deze CX Leadership Masterminds?
Je bent een perfecte fellow Mastermind als je een aantal jaren ervaring als CX-professional hebt én in die rol in dienst bent bij een bedrijf of organisatie. Of je hebt iets minder jaren ervaring, maar wel mijn CX Masterclass gevolgd. Ook dan daag ik je graag uit om je aan te sluiten!
Hoeveel CX professionals kunnen er deelnemen?
We willen een groep mensen die groot genoeg is om kennis te delen en klein genoeg om het persoonlijk te houden. Het maximum aantal deelnemers is daarom 8, zodat we af en toe ook in deelgroepen van 4 kunnen werken.
Wanneer ben ik een CX Leader?
Als je een zelfstandige rol als CX-professional hebt én in die rol in dienst bent bij een bedrijf of organisatie. Of je hebt iets minder jaren ervaring, maar wel mijn CX Masterclass gevolgd.
Draag je tijdens dit programma ook altijd een blauwe jurk?
Tja, dat is wel een belangrijke vraag. Goed dat je hem stelt. Dat houd ik nog even geheim. Meld je vooral aan, dan ontdek je het vanzelf.
Wat heb ik eraan om deel te nemen?
Je stelt doelen, je werkt aan resultaatgerichtheid, je scherpt je CX-strategie en -story aan, je leert hoe je al je theoretische CX-kennis toepast in de praktijk. Je leert van mij en je CX-peers en we houden elkaar accountable: je gaat dus écht aan de slag, geen smoesjes. Na deze CX Leadership Masterminds ben je een stevige leider, voel je je trots op wat je hebt neergezet en wéét je dat jij verschil hebt gemaakt (en zult blijven maken) als CX-leider. Je hebt veel meer plezier in je vak!
Laten we kennismaken!
In een online intakegesprek bespreken we vrijblijvend jouw uitdagingen als CX-leider en hoe de CX Leadership Masterminds je daarbij kan helpen.