Je bent een CX-leider binnen de overheid. Je kent de theorie van Customer Experience Management en je hebt wellicht de CX Masterclass gevolgd. Maar hoe ga je van kennis en inzicht naar implementatie? Dat leer ik je in de CX Leadership Community Overheid.
Focus op Customer Experience Management
In de waan van de dag, is het soms lastig focussen op wat je eigenlijk zou moeten doen: focus op Customer Experience Management. Zonder focus op Customer Experience Management zal een organisatie hierin nooit excelleren. Maar iedereen wil iets van je en voor je het weet houd je je voornamelijk bezig met randzaken. Zo raak je steeds verder van je eigen doelen af.
Hoe bereik jij – ongeacht de omstandigheden – als CX-leider binnen jouw organisatie het beste resultaat? Door zelf voor jouw CX-transformatie te zorgen.
Om binnen de overheid, bijvoorbeeld een ministerie of een gemeente, als CX-leider bezig te zijn met klantbeleving is een uitdaging. De volgende vragen en dilemma’s komen je vast bekend voor:
- Hoe breng je de echte verandering teweeg?
- Hoe doen jouw collega’s dat en wat kan je daarvan leren?
- Hoe betrek je de directie bij je plannen? En burgers?
- Hoe focus je op transformatie, maar ook op de realisatie van doelstellingen?
- Hoe laat je je successen zien en groei je als CX-leider?
- Hoe kun je verbeteren en echte klantimpact maken?
- Hoe breng je Customer Experience Management in de praktijk?
- Welke keuzes op CX-vlak kun je nú het beste maken?
- Hoe ga je van denken naar doen en de beste CX-leider zijn die je kan zijn?
Zoveel vragen, zoveel onzekerheden. Onzekerheden die je in ieder geval niet helpen een stevigere CX-leider te worden en al helemaal niet bij het optimaliseren van CX Management.
Daarom is er voor de CX-leiders binnen de overheid nu de speciale ‘CX Leadership Community Overheid’. Een intensief online programma van zes maanden waarin Nienke Bloem MBA CCXP RTP jou – en een exclusieve groep vakgenoten die ook binnen de overheid werkzaam zijn – leert hoe je je CX-leiderschap nog beter kunt pakken en uitbouwen. En hoe je het vakgebied Customer Experience Management het beste inzet in jouw organisatie. Daarbij gaan we van theorie naar praktijk.
Ga voor jouw next level in je CX-leiderschap en -vakexpertise. En laat de beste je daarbij helpen!
Goed om te weten
Voor dit traject hebben we in 2022 een try-out gedaan, met mooie inzichten als gevolg. Belangrijk om te weten is dat het Ministerie van Binnenlandse Zaken investeerde in de bouw van het programma, om CX nog steviger te verankeren binnen de overheid.
Wat levert de CX Leadership Community Overheid jou op?
Het programma is opgebouwd uit twee thema’s
1. Customer Experience Leadership
Jij als leider
Stevige leider
Welke skills moet jij verder uitbouwen om een echt stevige CX-leider te worden? Dat ontdek je en je gaat er direct mee aan de slag.
Claim je positie
Hoe lopen de hazen binnen jouw organisatie? Wie heb je nodig? Je leert hoe je je positie als CX-leider daadwerkelijk claimt.
Meer plezier
Als je weet waaraan je precies moet werken en je ziet dat je die stappen kunt zetten, ervaar je (weer) echt plezier in je rol als CX-leider!
Trots op jezelf
Zie je alle stappen die je zet? Heb je in de gaten wat jouw bijdrage oplevert voor de organisatie? Tel je successen en wees er trots op.
2. Customer Experience Management
CX voor jouw organisatie
Doelgericht
Wanneer is CX geslaagd? Dat weet je als je CX-doelen hebt, gerelateerd aan die van je organisatie. Zo kun je je successen meetbaar maken!
Resultaatgericht
Je werkt concreet een aantal CX- scenario’s uit en gaat ermee aan de slag. Geen afleiding meer: je past de CX-theorie toe in de praktijk.
Deel je resultaat
Hoe zorg je ervoor dat de rest van de organisatie het belang van CX ook ziet? Ik laat je zien hoe je je CX-resultaten inzichtelijk maakt en deelt.
Frame je story
Een solide CX-strategie en -story enthousiasmeert! We verbeteren ‘m zo, dat hij écht resoneert. Zo neem jij iedereen gemakkelijk mee.
Waarom Nienke?
“Ze noemen mij ook wel de CX-goeroe. Ik ben niet alleen wereldwijd spreker, maar ook een thought leader en CX-docent. Ik ben een van de tien Resource and Training Partners van de CXPA wereldwijd die anderen mag opleiden en ik ben freelance docent aan Nyenrode University.”
Waarom Nienke?
“Ze noemen mij ook wel de CX-goeroe. Ik ben niet alleen wereldwijd spreker, maar ook een thought leader en CX-docent. Ik ben een van de tien Resource and Training Partners van de CXPA wereldwijd die anderen mag opleiden en ik ben freelance docent aan Nyenrode University.”
Voor wie is dit niet?
Voor CX Consultants en CX Professionals die niet binnen de overheid werken. Maar ook niet voor mensen die liever in de comfortzone blijven en voor CX-leiders die het zo wel prima vinden. Twijfel je? Meld je gewoon aan voor een intakegesprek en ontdek het!
Voor wie is dit wel?
Deze CX Leadership Community Overheid is voor CX-leiders binnen de overheid: mensen met een duidelijke CX-rol in een organisatie (één CX-professional per organisatie).
Over Nienke Bloem
“Mijn CX Masterclasses en workshops helpen CX-managers en CX-teams op weg naar klantgerichtheid. Als mede-oprichter van de CX Game breng ik ook plezier in CX blended learning. Mijn hart gaat sneller kloppen als ik anderen in hun CX-rol kan laten excelleren.”
Over Nienke Bloem
“Mijn CX Masterclasses en workshops helpen CX-managers en CX-teams op weg naar klantgerichtheid. Als mede-oprichter van de CX Game breng ik ook plezier in CX blended learning. Mijn hart gaat sneller kloppen als ik anderen in hun CX-rol kan laten excelleren.”
Hoe ziet de CX Leadership Community Overheid eruit?
Exclusieve groep deelnemers
We ontmoeten elkaar als groep tijdens drie livedagen en vier online sessies van 2,5 uur.
Leer van je collega’s binnen de overheid
We houden elkaar accountable en dagen elkaar uit om stappen te nemen. We maken helder waaraan je moet werken om jouw CX-leiderschap te pakken. Je krijgt voorbereidingsopdrachten en doorlopend flinke doses inspiratie en energie! Reken maar dat je niet alleen van mij, maar ook van je CX-vakgenoten veel gaat leren!
Van denken naar doen
Je hebt ideeën en theoretische kennis genoeg. Maar wat ga je nu daadwerkelijk DOEN? Welke pijlers van het CX-framework zet je in? Welke methodieken pas je toe? Ik daag je uit om te experimenteren en uit je comfortzone te komen. Ik weet namelijk dat je meer in je hebt dan je laat zien!
Jouw investering
Jouw investering voor deze speciale overheidseditie van de CX Leadership Community bedraagt een gezonde hoeveelheid enthousiasme. Je hebt de drive om de beste te worden in je vak.
Wil je weten of het programma van de CX Leadership Community Overheid iets voor jou is? Boek dan een verkennend intakegesprek! Hiervoor kun je een e-mail sturen naar [email protected].
Vragen over de CX Leadership Community Overheid? Neem contact met ons op!
Nienke helpt je graag verder
Met meer dan 25 jaar ervaring in de corporate wereld ben ik dé persoon om jou verder te helpen in Customer Experience!”
Nienke helpt je graag verder
Je leert van mij en je CX-peers en we houden elkaar accountable: je gaat dus écht aan de slag, geen smoesjes. Na de CX Leadership Community Overheid ben je een stevige leider, voel je je trots op wat je hebt neergezet en wéét je dat jij verschil hebt gemaakt (en zult blijven maken) als CX-leider.
Maar ben ik wel geschikt als teamlid van deze CX Leadership Community Overheid?
Je bent een perfecte deelnemer als je een aantal jaren ervaring als CX-professional hebt én in die rol in dienst bent binnen de overheid. Of je hebt iets minder jaren ervaring, maar wel mijn CX Masterclass gevolgd. Ook dan daag ik je graag uit om je aan te sluiten!
Hoeveel CX professionals kunnen er deelnemen?
We willen een groep mensen die groot genoeg is om kennis te delen en klein genoeg om het persoonlijk te houden. Het maximum aantal deelnemers is daarom 8, zodat we af en toe ook in deelgroepen van 4 kunnen werken.
CX binnen de overheid?
Voor dit traject hebben we in 2022 een try-out gedaan, met mooie inzichten als gevolg. Belangrijk om te weten is dat het Ministerie van Binnenlandse Zaken investeerde in de bouw van het programma, om CX nog steviger te verankeren binnen de overheid.
Draag je tijdens dit programma ook altijd een blauwe jurk?
Tja, dat is wel een belangrijke vraag. Goed dat je hem stelt. Dat houd ik nog even geheim. Meld je vooral aan, dan ontdek je het vanzelf.
Wat heb ik eraan om deel te nemen?
Je stelt doelen, je werkt aan resultaatgerichtheid, je scherpt je CX-strategie en -story aan, je leert hoe je al je theoretische CX-kennis toepast in de praktijk. Je leert van mij en je CX-peers en we houden elkaar accountable: je gaat dus écht aan de slag, geen smoesjes. Na deze CX Leadership Masterminds ben je een stevige leider, voel je je trots op wat je hebt neergezet en wéét je dat jij verschil hebt gemaakt (en zult blijven maken) als CX-leider. Je hebt veel meer plezier in je vak!
Laten we kennismaken!
In een online intakegesprek bespreken we vrijblijvend jouw uitdagingen als CX-leider en hoe de CX Leadership Masterminds je daarbij kan helpen. Via [email protected] kun je een intakegesprek aanvragen voor de editie van 2024.