Je bent een Customer Experience Professional. Je kent de theorie van Customer Experience Management en je hebt de CX Masterclass gevolgd. Maar hoe ga je van kennis en inzicht naar implementatie? Dat leer ik je in de CX Leadership Masterminds.
Focus op Customer Experience Management
In de waan van de dag, is het soms lastig focussen op wat je eigenlijk zou moeten doen: focus op Customer Experience Management. Zonder focus op Customer Experience Management zal een organisatie hierin nooit excelleren. Maar iedereen wil iets van je en voor je het weet houd je je voornamelijk bezig met randzaken. Zo raak je steeds verder van je eigen doelen af.
Hoe bereik jij – ongeacht of je in een commerciële of niet-commerciële organisatie werkt – als CX-leider binnen jouw organisatie het beste resultaat? Door zelf voor jouw CX-transformatie te zorgen.
Een organisatie vraagt veel van je. Dat vraagt van jou vooral om meer leiderschap, om meer focus op Customer Experience Management. Maar hoe doe je dat dan?
- Hoe laat je je successen zien?
- Hoe groei je naar een echte CX-autoriteit?
- Hoe focus je op transformatie?
- Hoe neem je de leiders en je collega’s erin mee?
- Hoe breng je Customer Experience Management in de praktijk?
- Welke keuzes op CX-vlak kun je nú het beste maken?
- Hoe ga je van denken naar doen?
Zoveel vragen, zoveel onzekerheden. Misschien waren deze er altijd al?! Die onzekerheden helpen je in ieder geval niet een stevigere CX-leider te worden en al helemaal niet bij het optimaliseren van CX Management.
Daarom is er voor de CX-leiders van nu de ‘CX Leadership Masterminds’. Een intensief programma van zes maanden waarin Nienke Bloem MBA CCXP RTP jou en een exclusieve groep vakgenoten – jouw fellow Masterminds – leert hoe je je CX-leiderschap nog beter kunt pakken en uitbouwen. En hoe je het vakgebied Customer Experience Management het beste inzet in jouw organisatie. Daarbij gaan we van theorie naar praktijk.
Ga voor jouw next level in je CX-leiderschap en -vakexpertise. En laat de beste je daarbij helpen!
Making Customer Experience Work
Ik heb de ‘stars and the scars’ als het gaat om Customer Experience, met uitstekende resultaten in verschillende organisaties, in zowel strategische als tactische rollen. Niet voor niets is mijn motto: Making Customer Experience Work. Ik help jou je bedrijfsresultaten te verbeteren door inzet van Customer Experience Management. Kortom: “Ik adem net als jij CX!”
Wat levert de CX Leadership Masterminds jou op?
Het programma is opgebouwd uit twee thema’s
1. Customer Experience Leadership
Jij als leider
Stevige leider
Welke skills moet jij verder uitbouwen om een echt stevige CX-leider te worden? Waar moet je aan werken om jouw autoriteit te claimen?
Echt engagement
Hoe lopen de hazen binnen jouw organisatie? Wie heb je nodig? Je leert wie je het beste kan betrekken en en hoe je deze personen in actie krijgt.
Meer plezier
Als je weet waaraan je precies moet werken en je ziet dat je die stappen kunt zetten, ervaar je (weer) echt plezier in je rol als CX-leider!
Trots op jezelf
Zie je alle stappen die je zet? Heb je in de gaten wat jouw bijdrage oplevert voor de organisatie? Tel je successen en wees er trots op.
2. Customer Experience Management
CX voor jouw organisatie
Doelgericht
Wanneer is CX geslaagd? Dat weet je als je CX-doelen hebt, gerelateerd aan die van je organisatie. Zo kun je je successen meetbaar maken!
Resultaatgericht
Je werkt concreet een aantal CX- scenario’s uit en gaat ermee aan de slag. Geen afleiding meer: je past de CX-theorie toe in de praktijk.
Deel je resultaat
Hoe zorg je ervoor dat de rest van de organisatie het belang van CX ook ziet? Ik laat je zien hoe je je CX-resultaten inzichtelijk maakt en deelt.
Frame je story
Een solide CX-strategie en -story enthousiasmeert! We verbeteren ‘m zo, dat hij écht resoneert. Zo neem jij iedereen gemakkelijk mee.
Waarom Nienke?
“Ze noemen mij ook wel de CX-goeroe. Ik ben niet alleen wereldwijd spreker, maar ook een thought leader en CX-docent. Ik ben een van de tien Resource and Training Partners van de CXPA wereldwijd die anderen mag opleiden en ik ben freelance docent aan Nyenrode University.”
Waarom Nienke?
“Ze noemen mij ook wel de CX-goeroe. Ik ben niet alleen wereldwijd spreker, maar ook een thought leader en CX-docent. Ik ben een van de tien Resource and Training Partners van de CXPA wereldwijd die anderen mag opleiden en ik ben freelance docent aan Nyenrode University.”
Voor wie is dit niet?
Voor CX Consultants. Maar ook niet voor mensen die liever in de comfortzone blijven en voor CX-leiders die het zo wel prima vinden. Twijfel je? Meld je gewoon aan voor een intakegesprek en ontdek het!
Voor wie is dit wel?
Deze CX Leadership Masterminds is voor CX-leiders: mensen met een duidelijke CX-rol in een organisatie (één CX-professional per organisatie).
Over Nienke Bloem
“Mijn CX Masterclasses en workshops helpen CX-managers en CX-teams op weg naar klantgerichtheid. Als mede-oprichter van de CX Game breng ik ook plezier in CX blended learning. Mijn hart gaat sneller kloppen als ik anderen in hun CX-rol kan laten excelleren.”
Over Nienke Bloem
“Mijn CX Masterclasses en workshops helpen CX-managers en CX-teams op weg naar klantgerichtheid. Als mede-oprichter van de CX Game breng ik ook plezier in CX blended learning. Mijn hart gaat sneller kloppen als ik anderen in hun CX-rol kan laten excelleren.”
Hoe ziet de CX Leadership Masterminds eruit?
Exclusieve groep deelnemers
We ontmoeten elkaar als groep tijdens vijf online en twee live sessies. Daarnaast krijg je als extra twee sessies 1-op-1 CX Mentoring van mij persoonlijk.
Leer van je CX fellow Masterminds
We houden elkaar accountable en dagen elkaar uit om stappen te nemen. We maken helder waaraan je moet werken om jouw CX-leiderschap te pakken. Je krijgt voorbereidingsopdrachten en doorlopend flinke doses inspiratie en energie! Reken maar dat je niet alleen van mij, maar ook van je CX-vakgenoten veel gaat leren!
Van denken naar doen
Je hebt ideeën en theoretische kennis genoeg. Maar wat ga je nu daadwerkelijk DOEN? Welke pijlers van het CX-framework zet je in? Welke methodieken pas je toe? Ik daag je uit om te experimenteren en uit je comfortzone te komen. Ik weet namelijk dat je meer in je hebt dan je laat zien!
Jouw investering
Jouw investering voor deze CX Leadership Masterminds bedraagt allereerst een gezonde hoeveelheid enthousiasme. Je hebt de drive om de beste te worden in je vak. In euro’s bedraagt je investering € 5.560. Als je snel beslist en je aanmeldt vóór 1 maart 2025, betaal je het early bird tarief van slechts €4.800. Alle genoemde bedragen zijn exclusief 21% btw.
Wil je meer weten over de volgende editie van de CX Leadership Masterminds? Maak dan een afspraak. Mail mij dan en ik neem contact met je op.
De trainingsdata in 2025 zijn:
Sessie 1 – 8 april – online van 14.00 tot 17.00 uur
Sessie 2 – 13 mei – online van 14.00 tot 16.30 uur
Sessie 3 – 3 juni – online van 14.00 tot 16.00 uur
Sessie 4 – 1 juli – LIVE van 09.00 tot 17.00 uur
Sessie 5 – 2 september – online van 14.00 tot 16.30 uur
Sessie 6 – 7 oktober – online van 14.00 tot 16.30 uur
Sessie 7 – 25 november – LIVE Grande Finale van 12.00 tot 17.00 uur
Vragen over de CX Leadership Masterminds? Neem contact op
Nienke helpt je graag verder
Met meer dan 25 jaar ervaring in de corporate wereld ben ik dé persoon om jou verder te helpen in Customer Experience!”
Nienke helpt je graag verder
Je leert van mij en je CX-peers en we houden elkaar accountable: je gaat dus écht aan de slag, geen smoesjes. Na deze CX Leadership Masterminds ben je een stevige leider, voel je je trots op wat je hebt neergezet en wéét je dat jij verschil hebt gemaakt (en zult blijven maken) als CX-leider.
Masterminds, wat zijn dat precies?
Goeie vraag. Een Mastermind is een denktank waarbij vakgenoten de koppen bij elkaar steken om er gezamenlijk wijzer uit te komen. De kracht van zo’n groep is dat je elkaar verder helpt: waar de een met een vraag stoeit, weet een ander het antwoord. Masterminds in deze context staat voor CX-professionals met genoeg kennis en ervaring die én hun vakgenoten iets kunnen leren, maar die vooral nóg beter willen worden in hun vak. Die de theorie in praktijk willen brengen en echt CX-leiderschap willen laten zien. Dat is ook best spannend, daarom help ik je daarbij, net als jouw fellow Masterminds.
Is € 5.560 niet heel veel voor een online programma?
Sowieso kun je er € 4.800 van maken, als je je vóór 1 maart 2025 aanmeldt. Maar los daarvan: je doet mee met vijf intensieve online sessies van ruim 2 uur, twee live sessies (een van een dag en een van een middag), je krijgt concrete opdrachten, voelt accountability, je gaat er daarna mee aan de slag in de praktijk, je wordt 1-op-1 gecoacht door mij in twee online sessies van drie kwartier én je leert van je CX-vakgenoten. Los van wat je leert, pas je al je theoretische kennis nu ook daadwerkelijk toe in de praktijk. Met een aantal fellow Masterminds die een half jaar lang met je meekijken en waardevolle tips voor je hebben. Inderdaad, eigenlijk is dit bedrag te laag ;-).
Maar ben ik wel geschikt als teamlid van deze CX Leadership Masterminds?
Je bent een perfecte fellow Mastermind als je een aantal jaren ervaring als CX-professional hebt én in die rol in dienst bent bij een bedrijf of organisatie. Of je hebt iets minder jaren ervaring, maar wel mijn CX Masterclass gevolgd. Ook dan daag ik je graag uit om je aan te sluiten!
Hoeveel CX professionals kunnen er deelnemen?
We willen een groep mensen die groot genoeg is om kennis te delen en klein genoeg om het persoonlijk te houden. Het maximum aantal deelnemers is daarom 8, zodat we af en toe ook in deelgroepen van 4 kunnen werken.
Wanneer ben ik een CX Leader?
Als je een zelfstandige rol als CX-professional hebt én in die rol in dienst bent bij een bedrijf of organisatie. Of je hebt iets minder jaren ervaring, maar wel mijn CX Masterclass gevolgd.
Draag je tijdens dit programma ook altijd een blauwe jurk?
Tja, dat is wel een belangrijke vraag. Goed dat je hem stelt. Dat houd ik nog even geheim. Meld je vooral aan, dan ontdek je het vanzelf.
Wat heb ik eraan om deel te nemen?
Je stelt doelen, je werkt aan resultaatgerichtheid, je scherpt je CX-strategie en -story aan, je leert hoe je al je theoretische CX-kennis toepast in de praktijk. Je leert van mij en je CX-peers en we houden elkaar accountable: je gaat dus écht aan de slag, geen smoesjes. Na deze CX Leadership Masterminds ben je een stevige leider, voel je je trots op wat je hebt neergezet en wéét je dat jij verschil hebt gemaakt (en zult blijven maken) als CX-leider. Je hebt veel meer plezier in je vak!
Laten we kennismaken!
In een online intakegesprek bespreken we vrijblijvend jouw uitdagingen als CX-leider en hoe de CX Leadership Masterminds je daarbij kan helpen.