Top

Over Nienke

Hoe Nienke Bloem de Customer Experience Goeroe werd

Van bedrijfsleven naar ondernemerschap

Na haar studie internationale marketing heeft Nienke verschillende sales- en managementfuncties binnen de financiële- en telecomsector vervuld. In 2009 behaalde ze haar MBA en tot en met 2014 was ze verantwoordelijk voor Customer Experience bij KPN. Ze heeft hier mooie resultaten geboekt om het bedrijf klantgerichter te maken. Sinds januari 2015 is ze entrepreneur in Customer Experience. Ze doet dit in de rol van consultant, internationaal spreker en als trainer van de CX Masterclass. Ze is een Certified Customer Experience Professional (CCXP) en 1 van de 8 personen op de wereld die Authorized Resource and Training (ART) partner is van de CXPA en dus andere CX professionals mag opleiden voor het CCXP examen.

 

Hoe zet je de klant eigenlijk centraal?

Dat is precies waar het in het vakgebied customer experience over gaat. Alert zijn op bedrijfsblindheid, echt outside-in kijken en organiseren. Hoe luister je goed naar klanten? Hoe zorg je voor een onderscheidende ervaring als klant die past bij jou als bedrijf en daarmee ook bij alle kanalen, van de website tot het callcenter? Hoe pas je customer journey mapping toe? Hoe bereik je een klantgerichte cultuur? Dit zijn vragen waar Nienke het antwoord op heeft!

 

Ze noemen haar wel de Customer Experience Goeroe

Het is Nienke’s missie om de wereld mooier te maken voor medewerkers en klanten. Want hoe zet je de klant echt centraal in kleine of juist hele grote organisaties? Op die vraag heeft ze het antwoord als expert in Customer Experience Management. Ze is analytisch scherp, vrolijk kritisch en inspirerend behulpzaam. Daarnaast heeft ze een pragmatische instelling, want gepraat over klantgerichtheid wordt er genoeg. Haar motto is dan ook: “Making Customer Experience work!”.
Ook aan de slag met Customer Experience? Neem dan nu contact met haar op.

Boek Nienke Nu!

Van bedrijfsleven naar ondernemerschap

Na haar studie internationale marketing heeft Nienke verschillende sales- en managementfuncties binnen de financiële- en telecomsector vervuld (Linkedin). In 2009 behaalde ze haar MBA en tot en met 2014 was ze verantwoordelijk voor Customer Experience bij KPN. Ze heeft hier mooie resultaten geboekt om het bedrijf klantgerichter te maken. Sinds januari 2015 is ze zelfstandig ondernemer in Customer Experience. Ze doet dit in de rol van adviseur voor customer experience managers, als spreker over klantgerichtheid op zowel nationale als internationale podia en als trainer van de CX Masterclass.

 

Hoe zet je de klant eigenlijk centraal?

Dat is precies waar het in het vakgebied customer experience over gaat. Alert zijn op bedrijfsblindheid, echt outside-in kijken en organiseren. Hoe luister je goed naar klanten? Hoe zorg je voor een onderscheidende ervaring als klant die past bij jou als bedrijf en daarmee ook bij alle kanalen, van de website tot het callcenter? Hoe pas je customer journey mapping toe? Hoe bereik je een klantgerichte cultuur? Dit zijn vragen waar Nienke het antwoord op heeft!

 

Ze noemen haar wel de Customer Experience Goeroe

Het is Nienke’s missie om de wereld mooier te maken voor medewerkers en klanten. Want hoe zet je de klant echt centraal in kleine of juist hele grote organisaties? Op die vraag heeft ze het antwoord als expert in Customer Experience Management. Ze is analytisch scherp, vrolijk kritisch en inspirerend behulpzaam. Daarnaast heeft ze een pragmatische instelling, want gepraat over klantgerichtheid wordt er genoeg. Haar motto is dan ook: “Making Customer Experience work!”

Ook aan de slag met Customer Experience? Neem dan nu contact met haar op.

Boek Nienke Nu!