{"id":2764,"date":"2020-03-12T14:39:19","date_gmt":"2020-03-12T13:39:19","guid":{"rendered":"https:\/\/nienkebloem.nl\/?p=2764"},"modified":"2024-06-07T14:19:57","modified_gmt":"2024-06-07T12:19:57","slug":"post-it-ninja","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/","title":{"rendered":"Post-it Ninja"},"content":{"rendered":"
\n

\u201cDe klantervaring verbeteren, daar zijn wij mee bezig.\u201d Ik heb een gesprek met een CX-collega bij een overheidsinstelling. Bij een grote brown paper legt ze mij uit wat ik hierop zie. Een mooie klantreis, vol ups en downs in emoties en heel, maar dan ook h\u00e9\u00e9l veel post-its. Helaas niet van hele goede kwaliteit, want er liggen er ook heel wat op de grond. Maar daar gaat deze blog niet over.<\/p>\n

Nu ben ik zelf ook een groot fan van de post-it. Superhandig bij al je klantreissessies, workshops, verbetersessies en wat niet nog meer. Maar ik heb me ook wel eens afgevraagd hoe anderen mij en mijn CX-collega\u2019s zien. Of we nu customer journey manager, service designer of customer experience-expert als functietitel hebben.<\/p>\n<\/div>\n

\n
\n

Laten we eens in de schoenen van onze collega\u2019s stappen. Wat zien zij en wat zullen ze denken? Zou het zoiets kunnen zijn van: \u2018H\u00e9, daar loopt ze weer. Altijd maar in de weer met die brown papers en allerlei gekleurde zelfklevende kleine papiertjes. Waar gaat die post-it ninja nu weer heen? En wat gebeurt er met die brown paper? Haalt ze die nu van de muur en gebeurt er iets mee? Of hangt deze klantreis straks als prachtige kantoorkunst aan de muur en is het een herinnering aan een prachtsessie?\u2019<\/p>\n

Ja, dat kan zomaar het beeld zijn. En als dat zo is, dan hebben we dat zelf veroorzaakt. Het is aan ons om te laten zien dat er echt iets mee gebeurt. Want waar zijn we anders mee bezig? Natuurlijk is \u00e9\u00e9n van onze rollen het klantbewustzijn van collega\u2019s vergroten. Maar we zijn pas succesvol als de klant er iets van merkt. Ik weet echt wel dat we soms gezien worden als die post-it ninja\u2019s. Als die luitjes met de grootste plannen en mooiste sessies, maar met te weinig impact. En daar zijn we zelf verantwoordelijk voor. Ook om dat te veranderen, want van dat imago moeten we echt af.<\/p>\n

Wij zijn het aan onze CX-stand verplicht dat we klantimpact hebben. Dat we daar zijn waar de klant is. Dat wij die klantreis \u00e9cht weten te verbeteren. Dat we leiders verleiden om mee te draaien in het contactcenter. Dat we soms met brute kracht de grote klantissues onder de aandacht brengen. Dat we af en toe heel subtiel door wat gesprekken te laten horen, iedereen laten beseffen dat het zo echt niet kan. Soms met post-its en veel vaker met de \u2018voice of the customer\u2019. Maar altijd met het eerlijke klantverhaal en veel doe-kracht. Wij als CX-professionals zijn verantwoordelijk voor onze eigen impact. Weg met kantoorkunst, hallo klantsucces. Van post-it ninja naar klantheld; laat d\u00e1t ons streven zijn.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n

 <\/p>\n

Dit blog werd geschreven voor\u00a0<\/b>CustomerFirst<\/b><\/a>\u00a0en gepubliceerd op 11 maart 2020<\/b><\/p>\n

Geen blog meer missen? Schrijf je in voor mijn\u00a0<\/i>maandelijkse CX Greetz<\/i><\/a>!<\/i><\/p>\n

 <\/p>\n

*****<\/p>\n

Nienke Bloem is often called the Customer Experience speaker in the blue dress.\u00a0<\/em><\/p>\n

She\u2019s a global CX thought leader, educator and a global keynote speaker who inspires audiences with best practices and proven methodologies. She leads a speaking practice, a CX game company and a training business; she breathes Customer Experiences and is author of two CX books.<\/em><\/p>\n

Her two-day Customer Experience Masterclass<\/a> is known as the best program to prepare for your CCXP and she is the go-to person voor CX leaders who want to advance their leadership and bring direct results from their Customer Experience transformation programs. Since 2020, she hosts a CX Leadership Masterminds<\/a> program and helps leaders spice up their leadership and deliver an engaging CX Story including a solid CX Strategy. Besides, she is a modern-day pilgrim and found the parallel with leading customer centric transformations.\u00a0<\/em><\/p>\n

With her over 20 years corporate experience, she speaks the business language. Her keynotes and education programs in Customer Experience are inspiring and hands-on. She is one of the few Recognized Training Partners of the CXPA and it is her mission to Make Customer Experience Work and help you deliver business results.\u00a0<\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u201cDe klantervaring verbeteren, daar zijn wij mee bezig.\u201d Ik heb een gesprek met een CX-collega bij een overheidsinstelling. Bij een grote brown paper legt ze mij uit wat ik hierop zie. Een mooie klantreis, vol ups en downs in emoties en heel, maar dan ook h\u00e9\u00e9l veel post-its. Helaas niet van hele goede kwaliteit, want […]<\/p>\n","protected":false},"author":4978,"featured_media":5895,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_exactmetrics_skip_tracking":false,"_exactmetrics_sitenote_active":false,"_exactmetrics_sitenote_note":"","_exactmetrics_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[11],"tags":[165,13,14,45,40,120,41,201,50,62,140,200,118,108,109,110,111],"class_list":["post-2764","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-blog-nl","tag-blue-dress","tag-customer-experience","tag-cx","tag-cx-blogs","tag-cx-books","tag-cx-educatie","tag-cx-education","tag-cx-educator","tag-cx-inspiratie","tag-cx-inspiration","tag-cx-leadership","tag-cx-speaker","tag-cx-strategy","tag-klantreis","tag-klantreissessies","tag-post-it","tag-workshop"],"yoast_head":"\nPost-it Ninja - Nienke Bloem<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"nl_NL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Post-it Ninja - Nienke Bloem\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"\u201cDe klantervaring verbeteren, daar zijn wij mee bezig.\u201d Ik heb een gesprek met een CX-collega bij een overheidsinstelling. Bij een grote brown paper legt ze mij uit wat ik hierop zie. Een mooie klantreis, vol ups en downs in emoties en heel, maar dan ook h\u00e9\u00e9l veel post-its. Helaas niet van hele goede kwaliteit, want […]\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Nienke Bloem\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2020-03-12T13:39:19+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2024-06-07T12:19:57+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/142\/2020\/11\/Post-it-Ninja.jpeg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"400\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"400\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"Nienke Bloem\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Geschreven door\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"Nienke Bloem\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Geschatte leestijd\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"4 minuten\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/\",\"url\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/\",\"name\":\"Post-it Ninja - Nienke Bloem\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/#website\"},\"primaryImageOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/#primaryimage\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/#primaryimage\"},\"thumbnailUrl\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/142\/2020\/11\/Post-it-Ninja.jpeg\",\"datePublished\":\"2020-03-12T13:39:19+00:00\",\"dateModified\":\"2024-06-07T12:19:57+00:00\",\"author\":{\"@id\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/#\/schema\/person\/e146434a9cfb0aa44adfd4080382bc06\"},\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"nl-NL\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/\"]}]},{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"nl-NL\",\"@id\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/#primaryimage\",\"url\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/142\/2020\/11\/Post-it-Ninja.jpeg\",\"contentUrl\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/142\/2020\/11\/Post-it-Ninja.jpeg\",\"width\":400,\"height\":400},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Post-it Ninja\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/#website\",\"url\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/\",\"name\":\"Nienke Bloem\",\"description\":\"Making Customer Experience Work!\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":{\"@type\":\"PropertyValueSpecification\",\"valueRequired\":true,\"valueName\":\"search_term_string\"}}],\"inLanguage\":\"nl-NL\"},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/#\/schema\/person\/e146434a9cfb0aa44adfd4080382bc06\",\"name\":\"Nienke Bloem\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"nl-NL\",\"@id\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/#\/schema\/person\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/7f0a3fe8d9f8dff665f6c4836837f597?s=96&d=mm&r=g\",\"contentUrl\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/7f0a3fe8d9f8dff665f6c4836837f597?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"Nienke Bloem\"},\"url\":\"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/author\/nienkebloem\/\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Post-it Ninja - Nienke Bloem","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/","og_locale":"nl_NL","og_type":"article","og_title":"Post-it Ninja - Nienke Bloem","og_description":"\u201cDe klantervaring verbeteren, daar zijn wij mee bezig.\u201d Ik heb een gesprek met een CX-collega bij een overheidsinstelling. Bij een grote brown paper legt ze mij uit wat ik hierop zie. Een mooie klantreis, vol ups en downs in emoties en heel, maar dan ook h\u00e9\u00e9l veel post-its. Helaas niet van hele goede kwaliteit, want […]","og_url":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/","og_site_name":"Nienke Bloem","article_published_time":"2020-03-12T13:39:19+00:00","article_modified_time":"2024-06-07T12:19:57+00:00","og_image":[{"width":400,"height":400,"url":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/142\/2020\/11\/Post-it-Ninja.jpeg","type":"image\/jpeg"}],"author":"Nienke Bloem","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Geschreven door":"Nienke Bloem","Geschatte leestijd":"4 minuten"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/","url":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/","name":"Post-it Ninja - Nienke Bloem","isPartOf":{"@id":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/#website"},"primaryImageOfPage":{"@id":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/#primaryimage"},"image":{"@id":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/142\/2020\/11\/Post-it-Ninja.jpeg","datePublished":"2020-03-12T13:39:19+00:00","dateModified":"2024-06-07T12:19:57+00:00","author":{"@id":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/#\/schema\/person\/e146434a9cfb0aa44adfd4080382bc06"},"breadcrumb":{"@id":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/#breadcrumb"},"inLanguage":"nl-NL","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/"]}]},{"@type":"ImageObject","inLanguage":"nl-NL","@id":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/#primaryimage","url":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/142\/2020\/11\/Post-it-Ninja.jpeg","contentUrl":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/142\/2020\/11\/Post-it-Ninja.jpeg","width":400,"height":400},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/post-it-ninja\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Post-it Ninja"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/#website","url":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/","name":"Nienke Bloem","description":"Making Customer Experience Work!","potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/?s={search_term_string}"},"query-input":{"@type":"PropertyValueSpecification","valueRequired":true,"valueName":"search_term_string"}}],"inLanguage":"nl-NL"},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/#\/schema\/person\/e146434a9cfb0aa44adfd4080382bc06","name":"Nienke Bloem","image":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"nl-NL","@id":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/#\/schema\/person\/image\/","url":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/7f0a3fe8d9f8dff665f6c4836837f597?s=96&d=mm&r=g","contentUrl":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/7f0a3fe8d9f8dff665f6c4836837f597?s=96&d=mm&r=g","caption":"Nienke Bloem"},"url":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/author\/nienkebloem\/"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2764","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4978"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2764"}],"version-history":[{"count":4,"href":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2764\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":7179,"href":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2764\/revisions\/7179"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5895"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2764"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2764"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.nienkebloem.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2764"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}